1.Programul SALARII - gestiune date de personal si state de plata
                               (scurta prezentare)

SALARII-gestiune date de personal si state de plata

1.SALARII - program de evidenta a datelor de personal si state de plata
-Operare Intrari / Iesiri de personal,Editare documente,Editare state de plata,Fluturasi
-Rapoarte diverse:retineri, medicale, avansuri, prime, fluturasi, Lichidare-salariati +colaboratori, Stat de de plata, Centralizator, etc...
-raportari CAS/CASS/Fise fiscale, etc...
-Avans salarii – salariati +colaboratori, Stat de de plata, Fluturaşi, Centralizator pe locuri de munca/ servicii/ sectii
- Avans Concedii Odihna, Stat de de plata
- Medicale, Stat de de plata
- Retineri
- Prime SI Alte venituri
- Fise fiscale(ff1+ff2 +discheta), datele se preiau automat din baza de date
- Declaratii CAS( declaraţii + centralizator + discheta), datele se preiau automat din baza de date
- Datele care se introduc: datele de incadrare, datele pentru deduceri personale+suplimentare, retineri si sporuri, certificate medicale, pontaj, avansurile, CO
-Programul sursa poate fi de asemenea achizitionat
conform conditiilor detaliate in Afiliati
-Programul sursa este scris in limbajul Visual FoxPro


1.SALARII : gestiune date de personal si state de plata

Programul gestionează documentele de intrare şi ieşire şi produce rapoarte
lunare pentru evidenta personalului si state de plata
După lansarea în execuţie a programului pe ecran apare bara de meniuri , aşa cum se vede mai jos.

1.PERSONAL 2.MEDICAL 3.ODIHNA 4.AVANS 5.LICHIDARE 6.UTILE 7.END

1.PERSONAL : editare date despre salariati si deduceri personale de baza si suplimentare, editeaza fisele fiscale si pregateste discheta
2.MEDICAL :prelucreaza datele din certificatele medicale si editeaza statele de plata
3.ODIHNA :prelucreaza datele despre concediile de odihna si editeaza statele pentru concediile de odihna
4.AVANS :editeaza avansurile lunare ,editeaza statele si fluturasii
5.LICHIDARE :prelucreaza si editeaza pontajele , fluturasii si statele de plata ,pentru permanenti si colaboratori
6.UTILE :diverse
7.END :iese din program
Fiecare meniu din cele 7 , specificate mai sus , cuprinde mai multe optiuni , dupa cum va fi descris in continuare:

1. Meniul PERSONAL - afişează următoarele opţiuni:

  1. •1.DATE INCADRARE
  2. •2.DEDUCERI PERSONALE/SUPLIMENTARE
  3. •3.FISA FISCALA 1+2
  4. •4.RETINERI/SPORURI
  5. •5.LISTE PERSONAL
  6. •6.DECLARATII CAS
  7. •7.DECLARATII SOMAJ
Descrierea pe scurt a acestor optiuni:

1.DATE INCADRARE : asigură introducerea şi gestionarea documentelor de intrare cu datele de incadrare ale fiecarei persoane in parte.

2.DEDUCERI PERSONALE/SUPLIMENTARE :date despre persoanele aflate in intretinere .

3.FISA FISCALA 1+2 :editeaza fisele fiscale; datele sunt preluate din statele lunare .

4.RETINERI/SPORURI :actualizare retineri si sporuri personale.

5.LISTE PERSONAL :listeaza/vizualizeaza diverse liste cu datele de incadrare .

6.DECLARATII CAS : declaratii pentru casa de sanatate.

7.DECLARATII SOMAJ : declaratii somaj.

1.Meniul FISE FISCALE - afişează următoarele opţiuni:

  1. •1. EDITARE FISA FISCALA 1 -
  2. •2. BORDEROU DISCHETA -
  3. •3. CREAREA FISIERELOR PT.DISCHETA -
  4. •4. SALAVAREA FISIERELOR PE DISCHETA -
  5. •5. VIZUALIZARE IMPOZITE DIN SALARII -
  6. •6. EDITARE FISA FISCALA 2 -
  7. •7. INITIALIZARE FISA FISCALA 1+2 -

1.Meniul RETINERI/SPORURI - afişează următoarele opţiuni:

  1. •1. ACTUALIZARE RETINERI/SPORURI -
  2. •2. GESTIUNEA BENEFICIARILOR DE RETINERI -
  3. •3. LISTA RETINERILOR PE TIPURI DE RETINERI -
  4. •4. LISTA RETINERILOR PE BENEFICIARII DE RETINERI -

1.Meniul LISTE PERSONAL - afişează următoarele opţiuni:

  1. •1. Lista salariati ALFABETIC -
  2. •2. Lista salariati/MARCI -
  3. •3. Lista salariati/LOCURI DE PLATA -
  4. •4. Lista LOCURI DE PLATA SALARII -
  5. •5. Liste DINAMICE -

1.Meniul PENSII - afişează următoarele opţiuni:

  1. •1. EDITARE DECLARATII PENSII -
  2. •2. LISTARE DECLARATII ANGAJATI -
  3. •3. LISTARE CENTRALIZATOR -
  4. •4. SALAVAREA FISIERELOR PE DISCHETA -
  5. •5. ANEXA 2 - ANGAJATI CARE PLATESC -
  6. •6.ANEXA 3 - NOI ANGAJATI -
  7. •7.RAPORTARE CASA DE PENSII -

1.Meniul SOMAJ - afişează următoarele opţiuni:

  1. •1. EDITARE DECLARATII SOMAJ -
  2. •2. LISTARE DECLARATII ANGAJATI -
  3. •3. LISTARE CENTRALIZATOR -
  4. •4. SALAVAREA FISIERELOR PE DISCHETA -

2.Meniul MEDICAL - afişează următoarele opţiuni:

  1. •1.ACTUALIZARE CONCEDII MEDICALE -
  2. •2.LISTE MEDICAL -
  3. •3.FLUTURASI MEDICAL -
  4. •4.ACTUALIZARE ZILE DIN LUNA PRECEDENTA IMPLEMENTARII -
  5. •5.EDITARE TABEL CU ARHIVA DE SALARII -

1.ACTUALIZARE CONCEDII MEDICALE : asigură introducerea şi gestionarea CERTIFICATELOR MEDICALE . Calculeaza indemnizatia cuvenita pentru numarul de zile de concediu medical si stabileste ce plateste intreprinderea si ce plateste CAS-ul

Celelalte optiuni scot anumite rapoarte daca este cazul(in principiu sumele apar pe statele de plata si pe fluturasi, dar pot fi scoase si rapoarte separat).

3.Meniul ODIHNA - afişează următoarele opţiuni:

  1. •ACTUALIZARE C.ODIHNA - actualizare zile de concediu de odihna
  2. •STATE DE PLATA - state de plata daca este cazul
  3. •AVANSURI -
  4. •FLUTURASI -
  5. •LISTE STATISTICE PE PERIOADE -

1.ACTUALIZARE C.ODIHNA : se pot introduce zile pe mai multe luni sa/si mai multe inregistrari la aceeasi persoana in aceeasi luna.

2. Celelalte optiuni: se scot la imprimanta diverse rapoarte daca este cazul(de obicei sumele apar pe state si fluturasi) .

4.Meniul AVANSURI SI PRIME - afişează următoarele opţiuni:

  1. •1.INITIALIZARE SI CALCUL : se stabileste un procent din salariu care sa fie avans, doar la inceput, pentru ca ulterior programul preia avansurile din luna anterioara urmind ca utilizatorul sa modifice ce nu-i convine. Evident se poate initializa in fiecare luna avansurile ca un procent din salariu .
  2. •2.ACTUALIZARE AVANS: modifica sumele cuvenite ca avansuri .
  3. •3.LISTA AVANSURI LUNARE: stat de plata .
  4. •4.RECAPITULATIE AVANSURI : recapitulatie pe sectii/servicii.
  5. •5.FLUTURASI AVANSURI: fluturasi.
  6. •6.PRIME (AVANSURI) : editeaza avansurile care se dau din primele lunare/trimestriale/anuale etc....
  7. •7.ACTUALIZARE AVANS PRIME : editeaza avansurile care se dau din primele lunare/trimestriale/anuale etc.....
  8. •8.LISTA AVANSURI PRIME LUNARE : listeaza avansurile care se dau din primele lunare/trimestriale/anuale etc....

6.Meniul PONTAJE - afişează următoarele opţiuni:

  1. •INITIALIZARE PONTAJ : initializeaza pontajul conform cu nr.de ore lucratoare din luna sau cu datele preluate dintr-un ceas de pontaj tinind cont de CO si CM .
  2. •PRELUARE PONTAJ: preluare pontaj dintr-un fisier extern, un ceas de pontaj, etc.. .
  3. •ACTUALIZARE PONTAJ: utilizatorul poate schimba pontajul unei persoane .
  4. •LISTARE PONTAJ : lista cu pontajele pentru fiecare persoana.

7.Meniul STATE - afişează următoarele opţiuni:

  1. •VALIDARE PONTAJ : se pot face corelatii cu un fisier extern sau dupa un anumit algoritm .
  2. •2.CALCUL LICHIDARE: calculeaza pentru fiecare persoana sumele cuvenite : brut, impozit, net , etc.. .
  3. •3.LISTARE STATE DE PLATA/SECTII: imprima/afiseaza .
  4. •5.RECAPITULATIE : imprima/afiseaza o recapitulatie pe pozitii de cheltuieli:brut,net,CM,CO,retineri,etc...
  5. •6.CENTRALIZATOR: imprima/afiseaza centralizator pe sectii.
  6. •7.TOTAL LICHIDARE : imprima/afiseaza sumele de virat.
  7. •8.VIZUALIZARE : imprima/afiseaza sumele calculate.
  8. •9.FLUTURASI : imprima/afiseaza fluturasii.
  9. •0.FISA INDIVIDUALA : imprima/afiseaza fisa unei persoane.
  10. •C.STAT COLABORATORI : imprima/afiseaza statele pentru colaboratori.
  11. •V.VIRAMENTE : imprima/afiseaza sumele aprobate si care trebuie virate.
  12. •A.ACORD : un modul specific fiecarui utilizator(v.pr.ACORD)
  13. •I.MAME-CRESTERE COPII SUB 2 ANI : persoanele in aceasta situatie.
  14. •L.ACTUALIZARE COPII CU DREPT LA ALOCATIE : coopii salariatilor
  15. •S.LISTA SALARIATILOR CARE IAU ALOCATII : salariatii ai caror copii beneficaza de alocatii
  16. •2.Situatia refuzurilor : retinerile care nu au putut fi efectuate in luna curenta.
  17. •3.INCHIDE LUNA : reinitializeaza luna care vine.

Meniul UTILE - afişează următoarele opţiuni:

  1. •SETARE INPRIMANTĂ A4 : schimbă dimensiunea fontului pentru imprimantă .
  2. •REINDEXARE: recrează fişierele de indecşi după eventuale incidente .
  3. •3. IMPOZITAR: afişează tabelul cu impozitele .
  4. •4. ACTUALIZARE DINAMICA : crează un program de actualizare pentru orice tabel din baza de date.
  5. •5. IMPLEMENTARE-CREARE FISIERE: creaza automat tabelele la inceputul implementarii.
  6. •6. CURATARE FISIERE DE BAZA : sterge informatiile inutile la inceputul unui nou an.
  7. •7. STABILESTE SALARIUL NET(DIN BRUT) : calculeaza din brut noul salariu net.
  8. •8. STABILESTE SALARIUL BRUT(DIN NET) : calculeaza din net noul salariu brut.
  9. •9. NOTA CONTABILA : stabileste nota contabila.
  10. •F. EDITARE TABEL FUNCTII : functiile personalului angajat.
  11. •S. EDITARE TABEL SECTII : sectiile.
  12. •R. EDITARE REGIM DE LUCRU-TURE : ora cind incepe o tura si ora cind se sfirseste.
  13. •M. EDITARE TABEL CODURI retineri : nomenclator de coduri pentru retineri.

Meniul END - afişează următoarele opţiuni:

  1. •Ieşire : din program iese din program .
  2. •Vizualizare erori pe staţie : în cazul în care se lucrează în reţea , administratorul reţelei poate urmări erorile care apar la fiecare staţie în parte .
  3. •HELP : afişează un tabel cu documentaţia de exploatare a programului.